Eu cu cine votez?

27 03 2007

Bun. La anul fac 18 ani si o sa pot sa-mi exercit viitor-proaspat-dobanditul drept la vot. Dar o sa ajung si eu la vorba unui mare personaj…cetateanul turmentat din ‘O scrisoare pierduta…’: Eu cu cine votez?

Incerc sa-mi stabilesc inca de acum un candidat preferat. In ceea ce priveste partidele, am constatat ca este absolut inutil sa spun ca simpatizez cu doctrina unuia sau a altuia, pentru ca ele nu mai sunt deloc respectate, ci au capatat doar rol decorativ. Ca urmare, deschid site-ul de unde citesc zilnic presa, sa vad ce mai fac candidatii la un vot din partea mea. Pe cine sa aleg, sa desemnez, cui sa fac onoarea de a ma reprezenta in Senat, Camera Deputatilor sau la Cotroceni [peste 2 ani]? Deschid sectiunea ‘Politica’, increzatoare ca-mi voi gasi alesul. Gasesc o stire interesanta de ieri.  Vicepresedintele PNL Mures, Teodor Giurgea, propune inchiderea presedintelui si a premierului intr-o camera, pentru o saptamana. Ideea nu pare deloc rea. Doar ca ma gandesc ca ar fi mai bine daca i-am lasa o saptamana doar pe ei doi, fara mancare si apa, ca sa se manance reciproc. Da, stiu, propovaduiesc bunavointa si iubirea intre semeni. Aflu ca, in sfarsit, Alianta este in mod oficial, moarta. Deja mi s-a acrit de interminabile certuri si acuzatii, replici de un grotesc inimaginabil, fatarnicie, demagogie [la noi e sinonima cu politica, dupa cum stim cu totii] si de contrastul de-a dreptul izbitor dintre Basescu+Tariceanu=Love afisat in campania electorala de mult apusa si scena actuala de razboi. Totusi, mi se par ciudate titlurile [de prost-gust, in opinia mea] pe care le vad peste tot in presa: Gandul ne spune despre masti mortuare, Adevarul lanseaza urari funeste, Ziua despre regrete eterne, Gardianul despre spovedania lui Basescu la raportul SRI. Pe langa faptul ca toata aceasta sarada cu morti, spovedanii, parastase, pomeni si zombi arata cat de bine si de profesionist se face presa scrisa in Romania,  respectivele titluri sugereaza ceva de-a dreptul socant si nou, iar noi stim cu totii ca Alianta D.A. a murit de ceva vreme. Dar sa revenim la dilema initiala. Scapata de candidatii de la PNL si PD, imi indrept atentia catre celalte partide. PSD-pe cine sa alegi…atatea optiuni: Geoana [‘si sotia mea, Mihaela…’], Vanghelie [nu este el idolul generatiilor tinere?], Rus si multi alti ilustri aparatori ai intereselor poporului. In presa, articol doar despre noua alianta intre PNL si PSD si despre fostul presedinte al partidului, Adrian Nastase [apropos, cum sa pui titlul unui articol ‘Nastase-Bombo’?], care ii indeamna pe romani sa plece in Congo [se referea oare la R.D. Congo sau la Rep. Congo?].  In ceea ce-i priveste pe cei de la UDMR, ma abtin din motive nationalisto-patriotice. Dl. Felix Voiculescu nu-mi este foarte simpatic, nu l-as vota din principiu. Dl.  Vadim Tudor nu inceteaza niciodata sa ma uimeasca, dar pe langa ‘calitatile’ personale, un motiv foarte bun pentru a nu vota cu dumnealui este faptul ca daca as vedea-o pe Oana Zavoranu in rol de secretar de stat, purtator de cuvant, sau orice alt rol cu o oarecare importanta, as fi prima care as emigra. Sa presupunem, totusi, ca as gasi un candidat potrivit.

Am gasit in birou caietul de cultura civica din clasa a 8-a. Stiu ca desi eram in anul ala ciudat, cu ‘febra’ examenului, am vrut neaparat sa invat lucrurile de baza ale democratiei, ale sistemului de guvernamant, principiile dupa care este organizat statul. Scriam acolo despre libertate, responsabilitate, limitele autoritatii, ierarhie si lege, domnia legilor in societatile democratice. Insa lectia mea preferata era cea despre separarea puterilor in stat. Si nu cred ca exista sau a existat vreodata exemplu mai bun de cum nu se aplica acest principiu intr-o tara decat ceea ce se intampla acum la noi. Trist.

Concluzia: Caragiale e nemuritor.


Actions

Information

One response

28 03 2007
Creep

Interesant, cu o singura mentiune majora. Nu numai in Romania se intampla asa. Asa se intampla peste tot unde exista oameni si, mama lor, nenorocitii tind sa existe mai peste tot. Nu ca debordez de patriotism, crede-ma, dar e totusi exagerat. Nu cred nici eu ca prin centrul Washington-ului pute a pisat (scuzati termenul) ca pe Magheru, dar asta nu inseamna ca acolo e mult mai bine. Jeg e peste tot, dar la alt nivel. Solutii? Nu exista.

Leave a Reply

